söndag 29 november 2009

Nackspärr & Snöstorm






Emelie är iväg på jobb ikväll och jag är hemma på grund av nackspärr... Inte kul! Hoppas att det går över snart, helst tills imorgon :) Då jobbar vi vårat sista arbetspass i Norge för denna gång!!
WIIHUUUUUU!!
Nu har vi bara två dagar kvar här i Svolver så har börjat städa och packa ihop lite grann! Både Emelie och jag har slängt och rensat bort en hel del grejer... Så väskorna kommer vara betydligt mycket lättare än när vi åkte hit :) Vilket bara är bra för varje kilo över 15 kg (!!!) kostar oss 60 NOK.

Vi har planerat att shoppa en hel del i Göteborg så väskorna kommer nog vara fyllda igen tills vi kommer hem till Linköping. Kommer bli så himla mysigt att träffa Johanna och Emili där, har saknat dem så mycket!
Försöker komma på ngt spännande och roligt som har hänt oss (jag tänker verkligen så att det knakar...) men inser nog som vi sagt tidigare att livet här mest bestått av äta sova jobba ( och så våra promenader förstås...) De har vi ju varierat en del iochförsig, Kabelvåg en dag, bergen en annan, och så Kabelvåg igen och så var det dags för bergsturen haha ;)
Vi håller på att försöka äta upp all mat som vi har, jag köpte ett par bönburkar för ett tag sedan och Emelie hotade med att jag skulle få äta upp båda själv med sked eller ta med dem hem ifall vi inte gjorde någon maträtt av dem så idag ( och imorgon och på måndag...) så blev det Chili con carne :) Hon har fortfarande sin tyttebärs sylt kvar i kylen och den ska hon minsann få äta upp innan vi åker härifrån Mohahaha!
Har nog inte så mkt mer att berätta just nu härifrån! Ska stretcha nacken lite mer och sitta och titta på snöstormen här utanför haha :)

Och även ifall snö är mysigt så skulle jag vilja ha detta (det på bilderna) just nu... Så jag hoppas mina vänner att det blir en TVÅVECKORS solresa någonstans under nästa år!
* Vi syns snart *
* Emily*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill heeeeeeem!!!